یک کارشناس صنعت فرش تاکید‌کرد: بدون توسعه گردشگری،بازار فرش دستباف رونق نمی‌گیرد

یک کارشناس و فعال صنعت فرش دستباف در استان اصفهان تاکیدکرد: اگر در زمینه توسعه و رونق گردشگری فعال نباشیم، هرگز در تولید و فروش صنایع‌دستی مانند فرش دستباف نیز موفق نخواهیم شد.

اصغر حشمت قهدریجانی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: سرزمین پهناور ایران و به ویژه شهرستان‌های استان اصفهان دارای انواع جاذبه‌های تاریخی، طبیعی برای توسعه صنعت توریسم هستند که رونق گردشگری قطعا اثر مثبتی بر تولید و فروش صنایع‌دستی در هر منطقه خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه خرید اجناس هنری به عنوان سوغات سفر توسط توریست‌ها امری معمول است، تاکیدکرد: اگر در زمینه توسعه و جذب گردشگران به طور جدی فعال نباشیم هرگز نمی‌توانیم در تولید و بازار صنایع‌دستی و به ویژه فرش دستباف موفق شویم.

مدیرعامل شرکت تعاونی فرش دستباف قهدریجان و حومه، تصریح‌کرد: درسراسر جهان و به ویژه کشورهای پیشرفته دولت‌ها به صنایع‌دستی به عنوان هویت ملی نگاه می‌کنند و یارانه‌های حمایتی قوی برای توسعه این هنرها در نظر گرفته‌اند.

حشمت قهدریجانی گفت: پرداخت وام‌های کم بهره، تامین مواد اولیه ارزان قیمت، کمک به حمل و نقل اجناس هنری با اهداف صادراتی، گرفتن غرفه‌های صنایع‌دستی و … از نمونه های مهم حمایت‌های دولتی رایج در این زمینه در سطح جهان است که متاسفانه در کشورمان زیاد توجهی به این موارد نمی‌شود!

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register