رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان: بحران‌های اجتماعی- اقتصادی با رونق تولید رفع می‌شوند/ “حمایت از کالای ایرانی” جریان رسانه‌ای قوی نیازداد   

رئیس کمیسون اقتصادی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی نیازمند جریان رسانه‌ای قوی است، تاکیدکرد: بحران‌های اقتصادی واجتماعی  را باید با رونق تولید و اشتغال پایدار رفع کنیم.  

روح الله چلونگر در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: خط مقدم “حمایت از کالایی ایرانی” خود مردم هستند، اما برای تشویق آنان در خرید محصولات داخلی باید جریان رسانه‌ای قوی در کشور بوجود بیاید.

وی با بیان اینکه بدون فرهنگسازی در جامعه نمی‌توان به این هدف رسید، افزود: مردم باید برای افزایش کیفی اجناس مطالبه‌گر شوند و این امر نیز با تلاش و آگاهی‌سازی از طریق رسانه‌ها میسر می‌شود.

این کارشناس بازار، اضافه‌کرد: وقتی سطح درخواست و توقع مردم برای افزیش کیفیت کالای داخلی بالا برود واحدهای صنعتی نیز مجبور هستند روش کیفیت تولید خود را بهتر کنند که به دنبال آن رونق اشتغال، تجارت و حتی صادرات نیز بوجود می‌آید.

چلونگر، اعلام‌کرد: پیام سازنده و اقتصادی مقام معظم رهبری درباره حمایت از کالا ایرانی نباید در حد شعار بماند، بنابراین معتقدم که در گام نخست مسئولان ارشد دولتی و صنفی در کشور باید در خرید تمامی اجناس مصرفی ایرانی اقدام کنند.

وی یادآوری‌کرد: وقتی نخبگان سیاسی، اداری و صنفی مملکت الگوی خرید کالای ایرانی نباشند قطعا از مردم نیز نمی‌توان توقع چنین رفتاری را داشت.

دولت و ملت با هم تلاش کنند

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان، ادامه‌داد: سیاست‌های ابلاغی رهبرمعظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی 24 بند است که می‌توان گفت یکی از مهمترین موارد آن، دستور ایشان در خصوص حمایت از کالای ایرانی است و برای نهادینه شدن آن به تلاش دو طرفه دولت و ملت نیازمندیم.

چلونگر، تاکید‌کرد: کشورمان به دلیل شرایط خاص در منطقه با نوعی جنگ اقتصادی در جهان درگیر است، بنابراین اهمیت دادن به تولید و اشتغال پایدار را مهمترین عامل برای رفع بحران‌های اجتماعی و اقتصادی کشور می‌دانم و اگر در این زمینه مشکلات را رفع نکنیم زیان‌های جدی در بلند مدت خواهیم دید.

مشکلات تولید پیچیده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح‌کرد: معلوم است که جنس ایرانی در هر نوع با کیفیت و بی‌کیفیت ساخته می‌شود، اما برای بهبود کیفی و کمی و همچنین افزایش خرید داخلی و صادرات آن باید مجموعه‌ای از مشکلات سنگین و پیچیده تولید در کشورمان را رفع کنیم.

این مقام صنفی افزود: هزینه‌های بالای تولید مانند آب، انرژی گرمایی، برق، نرخ بیمه کارگری، مالیات‌های زیاد و گوناگون و … در شرایط کنونی اقتصادی فشار زیادی به صنعتگران بزرگ و کوچک وارد می‌کند، که دولت باید بسته یارانه‌ای و حمایت خاصی برای آن در نظر بگیرد.

چلونگر با انتقاد از اینکه هزینه‌های جاری هر سال هم افزوده می‌شود، تصریح‌کرد: ماشین‌آلات کارخانجات بزرگ و بنگاه‌های صنعتی خرد نیز فرسوده است و نمی‌توان در حد انبوه با آن کالای باکیفت تولید نمود و باید برنامه مالی و حمایتی جدی برای نوسازی این تجهیزات تدوین و اجرایی شود.

وی تاکید‌کرد: اخذ انواع مالیات‌های کمرشکن و بدون کارشناسی موجب نارضایتی در بین اصناف تولیدی شده است که از جمله می‌توان به مالیات ارزش افزده اشاره نمود که طبق قانون باید از مصرف‌کننده گرفته شود، اما متاسفانه از بنگاه تولیدی آن را اخذ می‌کنند.

وادارات قاچاق، سازمان یافته است!

این کارشناس اصناف، اظهارکرد: واردات بی‌رویه اجناس ارزان خارجی به ویژه از چین نیز مشکلی اساسی و به شدت مورد اعتراض است، اما با توجه به شواهد موجود نمی‌توان آن را محدود و یا فصلی دانست.

چلونگر اعلام‌کرد: متاسفانه با پدیده ” قاچاق سازمان یافته در واردات کالا” مواجه هستیم که تیشه به ریشه تولید و انگیزه صنعتگران می‌زند و هنوز راهکار جدی برای توقف آن در تظر گرفته نشده است.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register