یک مسئول صنفی کارگران اعلام کرد: اصفهان بدون زاینده‌رود جاذبه گردشگری ندارد/ رونق جهانگردی، یعنی ایجاد اشتغال برای بیکاران صنایع

رییس‌کانون انجمن‌های صنفی‌کارگران‌استان اصفهان با بیان اینکه این شهر تاریخی بدون جریان زاینده‌رود اصلا روح و جاذبه ندارد،گفت: رونق جهانگردی موجب گسترش بخش خدمات و اشتغال افراد بیکار شده صنایع در آن مراکز خواهد شد.

علی یزدانی در گفتگو با کسب فردا اظهارکرد: استان اصفهان داری ظرفیت‌های بالای گردشگری طبیعی، تاریخی و صنایع‌دستی است اما نسبت به بحث سرمایه‌گذاری صنعت توریسم در آن مانند تمام کشور بی‌توجهی شده است.

وی با بیان اینکه توسعه جهانگردی در اصفهان نیازمند عزم ملی است، افزود: برای اجرای این امر نیازمند سرمایه‌گذاری همزمان دو بخش خصوصی و دولتی هستیم.

این فعال کارگری احیای زاینده‌رود را مهمترین وظیفه و سرمایه‌گذاری دولت در قبال اصفهان دانست و گفت: این شهر تاریخی بدون جریان آب این رودخانه اصلا روح و جاذبه ندارد و گردشگران از تماشای پل‌های تاریخی بر روی بستر خشک آن دل‌زده و مایوس می‌شوند که ادامه این وضع نمی تواند برای جذب توریست مفید نیست.

یزدانی کمبود مراکز اقامتی، خدمات پایین حمل و نقل و … را ضعف بزرگی در استان اصفهان عنوان‌کرد و ادامه‌داد: باید تلاش کرد که سرمایه‌گذاری‌ بخش خصوصی در راستای افزایش تعداد هتل‌ها، خانه‌های بومگردی، رستوران‌ها و …افزایش یابد تا گردشگران بیشتری رقبت به ماندن و تفریح در این استان داشته باشند.

وی تصریح‌کرد: اگر زیر ساخت‌های یاد شده را توسعه دهیم جهانگرد بیشتری جذب شده و اشتغال در بخش خدمات نیز به طور چشمگیر افزایش خواهد یافت و فراموش نکنیم که در شرایط حاضر کارگران بیکارشده صنایع نیز در واحدهای مختلف خدمتی مانند هتل، رستوران و … بکار گرفته می‌شوند.

رونق توریسم یعنی چرخیدن چرخ صنایع

رییس‌کانون انجمن‌های صنفی‌کارگران‌استان اصفهان، تاکیدکرد: رونق توریسم بسیاری از کارگاه‌های ورشکسته تولیدی را نجات می‌دهد زیرا این قشر نیازهای بسیار متفاوتی دارند و برای رفع آن خواه ناخوه چرخ این واحد‌ها را خواهد چرخاند.

یزدانی افزود: زمانی در تمام کوچه‌های اصفهان افرادی در کارگاه‌ها و مغازه‌های کوچک مشغول ساخت کفش بودند زیرا مشتری و خریدار آن در داخل شهر نیز زیاد بود ولی امروز صنف کفاش به دلایل گوناگون دچار مشکلات زیادی در تولید هستند.

وی با یادآوری اینکه اصفهان پایتخت صنایع‌دستی جهان است،گفت: این کالاهای هنری از نخستین محصولاتی است که جهانگردان اقدام به خرید آن می‌کنند، اما به دلیل واردات اجناس تقلبی و دیگر مشکلات شاهد رکود در این عرصه هستیم که باید توجه جدی به آن شود زیرا صنایع دستی اشتغال‌زا و بدون آلودگی است.

این فعال کارگری اظهارکرد: خوشبختانه در دولت فعلی به نسبت تمام دولتهای قبلی رشد گردشگران افزایش یافته که این امر را از طریق آمار و مشاهدات در سطح شهر می‌توان درک‌کرد اما اینکه سالانه یکصد هزار گردشگر به استان اصفهان وارد شوند کافی نیست بلکه با توجه به جاذبه های گوناگون در استان این تعداد باید در یک ماه وارد شهر بشوند.

گردشگری بهترین جایگزین صادرات نفت

یزدانی افزود: ظرفیت‌های‌گردشگری کشورهای همسایه مانند ترکیه از ایران بیشتر نیست اما در آن سرزمین‌ها به سرمایه‌گذاری در توریسم بها دادند که علاوه بر کسب درآمدهای بسیار کلان در سال، قشر زیادی از مردم آنان نیز بکار مشغولند و باید از این تجربیات استفاده کنیم.

وی یادآوری‌کرد: آمارها نشان می‌دهد که سالانه درآمد بسیار کلانی نصیب کشورهایی می شود که صنعت جهانگردی خود را توسعه داداند به بیان بهتر اگر ایران دراین زمینه رشد کند، دیگر هرگز مشکل تحریم و یا فروش نفت را نخواهیم داشت.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

 

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register