یک مسئول اتاق اصناف اصفهان: ادغام اتحادیه‌های صنفی باید علمی انجام شود

رییس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان تاکیدکرد: ادغام اتحادیه‌های صنفی در این استان باید به صورت علمی و تخصصی انجام شود، زیرا اجرای صحیح و دقیق آن موجب کاهش هزینه‌های مالی و بوروکراسی اداری داخل اصناف می‌گردد.

روح الله چلونگر در گفتگو با کسب فردا- تاکیدکرد: ادغام اتحادیه‌های صنفی در اصفهان و یا هر شهرستانی باید به صورت علمی،تخصصی و دقیق انجام شود و انجام این عمل با اجبار اتاق اصناف و نهادهای دولتی امری اشتباه و تشنج آفرین است.

وی افزود: معتقدم که بحث ادغام باید به صورت تخصصی در کمیسیون تشخیص اتاق اصناف بررسی شود، سپس  در اجلاس ماهانه مطرح گردد و پس از شنیدن و توجه به نظر موافقان و مخالفان در اجلاس تصمیم‌گیری شده و به کمیسیون نظارت جهت رای نهایی ارسال شود .

این کارشناس بازار، یادآوری‌کرد: طرح ادغام اتحادیه‌های صنفی همگن توسط هیات عالی نظارت در اواخر سال 1395 تصویب و به تمام سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ گردید و معتقدم اجرای صحیح این بخشنامه می‌تواند تاثیر خوبی بر کاهش هزینه‌ها و همچنین بورکراسی اداری داخل اصناف بگذارد.

چلونگر، تصریح کرد: برای مثال در برخی شهرها حدود سه اتحادیه صنفی با کسب و کاری تقریبا شبیه به یکدیگر فعالیت می‌کنند‌، در حالیکه اگر هر سه در یک صنف ادغام شوند هزینه و مشکلات آنان بسیار کاهش می‌یابد و این مخارج اضافی به مردم منتقل نمی‌شود.

وی ادامه‌داد: طبق قانون شرط ایجاد یک اتحادیه صنفی در کلان شهرها، وجود حداقل 200 عضو در آن مجموعه است، اما در خیلی از شهرها و حتی اصفهان شاهدیم که برخی اتحادیه‌ها کمتر از 70 عضو دارند و حتی نمی‌توانند اجاره مکان و دیگر هزینه‌های دفتر و دستگاه خود را نیز پرداخت نمایند.

رییس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان،گفت: در برخی شهرستان‌ها رسته‌ای صنفی اقدام به تشکیل اتحادیه کرده است که اساسا از نظر علمی و فنی نیازی به چنین اتحادیه‌ای احساس نمی‌شود و باید به صنف بزرگتر منتقل شوند.

چلونگر، اظهارکرد: طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ام به این نتیجه رسیدم که بیشتر اتحادیه‌های صنفی شهرستان اصفهان به جز چند مورد اندک تقریبا حالتی تخصصی دارند و ادغام آنان ضرورتی ندارد، اما در تمام شهرستان‌های استان اجرای این عمل باید به صورت جدی پیگیری شود.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register