رئیس اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان: اخذ مالیات از سازندگان صنایع‌دستی خلاف قانون است

رئیس اتحادیه صنف صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: طبق قانون اخذ مالیات از سازندگان صنایع‌دستی ممنوع است و اخیرا تولیدکنندگان این صنف مجبور به پرداخت مالیات شده‌اند که از مسئولان استانی تقاضای رفع این مشکل را داریم.  

عباس شیردل در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: حمایت از کالای ایرانی نیازمند عزم ملی در سطح جامعه است اما برای رسیدن به این هدف به فرهنگسازی گسترده با کمک تمامی رسانه‌ها نیازمندیم.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی با کیفیت بالایی در سراسر ایران تولید می‌شود، افزود: سود خرید مردم در این زمینه فقط به یک مغازه نمی‌رسد، بلکه در سطح وسیع و در بلند مدت به نفع اقتصاد و افزایش نرخ اشتغال است.

رئیس اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان، تصریح‌کرد: برای حمایت از تولید و صادرات این کالاهای هنری باید قوانین کسب و کار کشور که به 40 تا 50 سال قبل تعلق دارد تغیر کند و مناسب شرایط امروز شود.

شیردل با اشاره به رفع دغدغه هنرمندان کاهش هزینه‌های تولید،گفت: دولت باید برای رفع مشکل تامین مواد اولیه ارزان و با کیفیت برنامه عملی ارائه کند.

وی تاکیدکرد: اخذ مالیات از تولیدکنندگان صنایع‌دستی به موجب ماده 142 قانون نظام مالیاتی ممنوع است، البته گرفتن این مبالغ از فروشندگان منعی ندارد که معتقدیم به دلایلی از این گروه نیز مالیات نباید گرفته شود.

این مقام صنفی، اظهارکرد: متاسفانه اخیرا بیش از 140 تولیدکننده رسته‌های مختلف در این اتحادیه از اخذ مالیات توسط اداره دارایی خبر می‌دهند که این عمل کاملا خلاف قانون انجام شده و از مدیران استانی تقاضا داریم به این معضل رسیدگی کنند.

شیردل افزود: اخذ مالیات از فروشگاه‌های صنایع‌دستی نیز کاملا نادرست است، زیرا نرخ این اجناس هنری را افزایش می‌دهد و کاهش خرید مشتریان را به دنبال خواهد داشت و این کسادی بازار فروش در ادامه باز به زیان  سازندگان این کالاها تمام خواهد شد.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register