دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی فلاورجان: اجاره دادن گلخانه‌ها به افاغنه غیر‌قانونی است / واسطه‌ها پایمال کننده زحمت کشاوران

دبیراجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان فلاورجان تاکید کرد: اجاره دادن گلخانه‌های شهرستان به کارگران افغان مغایر قوانین کشور است.

کریم صفاری قهدریجانی در گفتگو با کسب فردا-اظهار کرد: واگذاری مدیرت و یا اجاره دادن گلخانه‌ها در این شهرستان به افاغنه موجب مشکل افزایش بی رویه تولید، بر هم خوردن روند منطقی عرضه و تقاضا و همچنین مشکلات کار و اشتغال در این بخش از کشاورزی شده است.

وی با بیان اینکه این امر خلاف است، افزود: طبق محتوای قوانین اشتغال افراد خارجی ، کارگران افغانی باید دارای کارت اقامت و اشتغال و نیز تطابق محل اشتغال و اقامت باشند، از طرف دیگر تمامی کارگران خارجی فقط صرفا مجاز به فعالیت در زمینه شغلی درج شده بر روی کارت اقامت موقت خود هستند.

نایب رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان، اضافه کرد: معنایی ندارد که یک کارگر افغان در بخش کشاورزی به کارفرمای یک گلخانه تبدیل شود هرچند این عمل با توافق با مالک ایرانی صورت گیرد.

صفاری قهدریجانی، تصریح کرد: طبق همین قوانین، سرمایه‌گذری و کارفرما شدن اتباع خارجی در ایران فقط با سیر مراحل اداری و دریافت مجوز‌ امکان پذیر‌است و اشتغال سایر افراد خارجی تحت عنوان کارفرما غیر قانونی است.

واسطه‌ها باید حذف شوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار‌کرد: نقش واسطه‌ها در خرید صیفی، سبزی، و دیگر محصولات گلخانه‌ای باید حذف شود و این امر باید توسط بنگاه‌های بزرگ و به صورت مستقیم از کشاورزان انجام شود تا این قشر بتوانند سود واقعی زحمات خود را دریافت کنند.

این فعال صنفی با بیان اینکه شهرستان فلاورجان میدان میوه و تره بار ندارد، افزود: متاسفانه دلالان زیادی محصولات گلخانه‌ای را سَر زمین و به قیمت‌های پایین خریداری و در میادین میوه در شهرهای بزرگ با نرخ کلان می فروشند که حق واقعی کشاورز در این وسط پایمال می‌شود.

صفاری قهدریجانی گفت: البته قصد داریم با مسئولان مربوط در شهرستان رایزنی هایی انجام دهیم تا بتوانیم برنامه‌ای را برای خرید مستقیم محصولات کشاورزی و کوتاه کردن دست دلالان تدوین کنیم.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register