یک مقام صنف کشاورزی خبرداد: اتمام ساماندهی زاینده‌رود در فلاورجان تا پایان امسال+ (عکس)

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان فلاورجان از اتمام طرح ساماندهی بستر و حاشیه مسیر زنده رود در این شهرستان تا پایان امسال خبر داد. 
کریم صفاری قهدریجانی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: طرح ساماندهی بستر و حاشیه مسیر زاینده‌رود در دو سال گذشته آغاز شده است و تا پایان امسال در شهرستان فلاورجان به پایان می‌رسد.
وی با اشاره به طول 410 کیلومتری زنده‌رود، تصریح‌کرد: این طرح از پایین دست رودخانه یعنی از تالاب گاوخونی آغاز شده و تاکنون بیش 200 کیلومتر آن ساماندهی شده است.
این عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان، ادامه داد: در سال جاری(1396) ساماتدهی رودخانه به منطقه دُرچه اصفهان و سپس فلاورجان رسید که در این شهرستان حدود 70 درصد کار پیشرفت کرده است.
صفاری قهدریجانی با یادآوری اینکه طبق مصوبات طرح ساماندهی بوسیله نظام صنفی کشاورزی استان انجام می‌شود، ادامه‌داد: هنوز آزادسازی مسیر رودخانه در دو شهرستان لنجان، مبارکه و همچین استان چهارمحال و بختیاری باقی مانده که حدود 200 کیلومتر طول مسیر می‌شود.
وی گفت: جاده حریمی اطراف رودخانه در مسیرهای ساماندهی، آزاد شده و عرض آن بین 10 تا 15 متر می‌رسد و هدف از این آزادسازی جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و همچنین آزاد نمودن حریم الحاق شده زنده‌رود به مزارع کشاورزان حاشیه آن و رفع سایر مشکلات است.
این مسئول صنف کشاورزی در فلاورجان، تاکیدکرد: هدف از ایجاد جاده دسترسی حفاظت رودخانه و جلوگیری از برداشت‌های غیر قانونی و بی‌رویه است.
صفاری قهدریجانی، تاکیدکرد: درختانی که سال‌ها قبل توسط کشاورزان کاشته شده بود و در مسیر این ساماندهی قرار داشت قطع شدند، اما طبق قوانین و مصوبات خسارت آن به کشاورزان پرداخت شده است.
وی درپایان از بازدید مسئولان شهرستان فلاورجان مانند دادستان، فرماندار و همچنین مدیران صنف کشاورزی از مراحل کار در روز یکشنبه این هفته خبرداد.
کدخبرنگار:711

عکسهای خبر دریافتی است 
انتهای پیام

            

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register