ذره بینی اعلام‌کرد: اتاق‌های بازرگانی،فعالان جهانی گردشگردی را جذب کنند

عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و انگلستان گفت: اتاق‌های بازرگانی باید تلاش زیادی برای جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بزرگ جهانی در صنعت گردشگری انجام دهند، چرا که به عنوان فعالان بخش خصوصی از ظرفیت‌های جهانی توریسم آگاهی بیشتری دارند.

جعفر ذره‌بینی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که فعالان بخش خصوصی جهان علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در تمامی عرصه‌های اقتصادی ایران اعم از تجارت،کشاورزی، صنعت، گردشگری و …  دارند اما قطعا باید موانع این امر در داخل رفع شود.

وی تصریح کرد: ایران دارای منابع عظیم انرژی، معدنی، طبیعی، آثار تاریخی و … در سطح آسیا و حتی جهان است، همچنین کشورمان بیش از 80 میلیون نفر جمعیت دارد که بخش زیادی از آنان دارای سواد بالایی هستند که این مورد سرمایه هنگفتی محسوب می‌شود.

این کارشناس صنعت و تجارت، تاکیدکرد: با توجه به ظرفیت‌های یاد شده ایران و همچنین استان پهناور اصفهان برای توسعه، اشتغال و پیشرفت واقعی چاره‌ای غیر از جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان شرکت‌های بزرگ خارجی را ندارد و بدون تردید اگر چنین نکنیم هرگز مشکلات فقر، بیکاری، طلاق، انحرافات اجتماعی و …رفع نخواهد شد.

ذره بینی، یادآوری‌کرد: صنعت گردشگری در شرایط فعلی زمینه بسیار مهمی برای ایجاد اشتغال و بهبود روابط گسترده اقتصادی ایران با دنیا محسوب می‌شود، اما باید بدانیم که فعالان جهانی در این عرصه سرمایه خود را  در پروژه‌های با سطح مالی پایین اصلا هزینه نمی‌کنند.

ثبات اقتصادی ایجاد شود

وی افزود: موانع سیاسی و فرهنگی زیادی برای جذب این سرمایه‌ها وجود دارد که قسمتی از آن را دولت و قسمت دیگر را بخش خصوصی باید رفع کنند.

این صنعتگر اصفهانی بهبود فضای کسب و کار را وظیفه وزارتخانه‌های دولتی دانست و اظهارکرد: قوانین مملکتی باید به سمت ایجاد ثبات اقتصادی حرکت کند، زیرا در اصول تجارت گفته می‌شود که” پول ترسو هست” و جایی که امنیت سرمایه‌گذاری نباشدکارآفرینان نیز وارد نمی‌شوند.

بخش خصوصی، سرمایه خارجی را جذب کند

ذره بینی ادامه‌داد: فضای فکری و فرهنگی فعلان بخش خصوصی داخل نیز باید تغییر و به سمت تعامل و جذب همکاران خارجی سوق پیدا کند، برای نمونه شخصا یک صنعتگر اصفهانی هستم و به این ریشه تاریخی خود افتخار می‌کنم ولی بدون تعارف باید به سرمایه‌گذاران توانمند در هرجایی از کشور و جهان احترام بگذارم.

وی اضافه‌کرد: پیشنهاد می‌کنم که در داخل کشور افراد کارآفرین و هم فکر با تجمیع سرمایه‌های خود اقدام به ادغام پروژه‌های بزرگ گردشگری کنند تا شرکت‌های قوی ایجاد شود و به دنبال آن سرمایه‌گذاران خارجی بزرگ و دارای تخصصی بالا، به همکاری دو جانبه تمایل پیدا کنند.

اتاق‌های بازرگانی با پژوهشگران همکاری کنند

این عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و انگلستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید‌کرد: اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور پارلمان بخش خصوصی تلقی می‌شوند و معتدقم که این نهاد به سهم خود وظیفه اصلی در جذب سرمایه‌گذاران را خارجی دارد اما متاسفانه در این زمینه ضعف‌هایی وجود دارد.

ذره بینی، تصریح کرد: واضح است که فعالان بخش خصوصی در اتاق‌های بازرگانی عضو هستند و چنین افرادی از ظرفیت‌های بازار جهانی صنعت گردشگری بهتر اطلاع دارند، پس این قشر باید بر ایجاد تعامل دو طرفه با شرکت‌های بزرگ بین المللی تلاش کنند.

وی اظهارکرد: البته برای رسیدن به این هدف باید نخست برخی افکار بی‌ربط با توسعه و پیشرفت در اتاق‌های بازرگانی تغییر کند، دوم به نظرات فعالان پیشکوست در عرصه‌های صنعت، تجارت، کشاورزی و توریسم ارج نهاده شود و سوم اینکه افرادی متخصص و دلسوز در اتاق‌های بازرگانی برای پژوهش در امر همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی بکار گرفته شوند.

استفاده از فنون مذاکره ضروری است

عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و انگلستان، اضافه کرد: افراد توانمند و دارای تجارب زیادی در این اتاق‌ها هستند که فنون مذاکره و چگونگی روش روابط اقتصاد بین الملل را می‌دانند و می‌توانند مسیر گفتگو را برای رسیدن به اهداف مورد تسهیل کنند.

ذره ‌بینی گفت: معتدقم که چاپ نشریات تخصصی گوناگون درباره توانمندی‌های بخش‌های خصوصی داخلی و خارجی فعال در زمینه گرشگری به زبان‌های رایج جهان یکی از راهکارهای مناسب در بهبود این شرایط است.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

 

 

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register