وزیر کار خبرداد: تصویب آیین‌نامه اجرایی اشتغال روستاییان

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: آیین نامه اجرایی قانون اشتغال روستاییان و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر در دولت به اتمام رساندیم.

به گزارش کسب فردا و به نقل از خبرگزاری ایسنا، علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه امروز ما آیین‌نامه اجرایی قانون اشتغال روستاییان و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر در دولت به اتمام رساندیم.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه ۹۶ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در اختیار بانک توسعه تعاون، بانک پست بانک، صندوق توسعه کارآفرینی و صندوق توسعه حمایت از کشاورزی و بانک کشاورزی قرار خواهد گرفت و همین مقدار هم بانک ها تخصیص می‌دهند، بنابراین حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان و عشایر منابع ارزان قیمت در اختیار داریم.

وزیر کار،افزود: در مجموع شش درصد نرخ این تسهیلات است که تقریباً سه درصدش با تدابیری که انجام شد از سپرده گذاری ها و کمک دولت به دست می‌آید و مابقی از محل صفر درصدی که از صندوق توسعه ملی و ۱۸ درصد بانک ها تلفیق خواهد شد.

ربیعی، تاکید کرد: همه مسائل مربوط به رسته‌ها و مواردی که باید این تسهیلات در آن هزینه شود مشخص شده و کار گروه اشتغال استان مشغول پیگیری است به ریاست استاندار و دبیری مدیر کل کار و رفاه اجتماعی که البته بنای ما فقط پول پاشی نیست، بلکه تدابیری اندیشیده شده که افراد داوطلب آموزش های لازم را ببینند و مهارت کارآفرینی پیدا کنند که این وظیفه ما خواهد بود.

وی در پایان گفت: ما تمام نقاط ضعف طرح های گذشته را بررسی کردیم و بر اساس آن عمل می کنیم و با دقتی تمام عمل می کنیم و از هفته آینده پول را هم به حساب بانک ها پرداخت خواهیم کرد.

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register