یک فعال صنفی کارگران داروخانه‌ها: “گردشگری سلامت” اصفهان،نیازمند تبلیغات قوی است

رییس انجمن صنفی کارگری کارکنان داروخانه‌های استان اصفهان، گفت: زیرساخت‌های علمی و بیمارستانی این استان برای توسعه گردشگری سلامت مناسب است،اما برای معرفی آن باید تبلیغات قوی انجاد دهیم.

سید حسین طباطبایی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: گردشگری سلامت یکی از شاخه‌های مهم صنعت توریسم است که خوشبختانه ظرفیت علمی و بیمارستانی آن در استان اصفهان وجود دارد.

وی تصریح‌کرد: خوشبختانه در چند دهه اخیر در این استان شاهد رشد بالایی در تعداد مراکز آموزش پزشکی، بیمارستان‌های مجهز، پزشکان و جراحان متخصص، داروخانه‌ها و …هستیم، که اگر توسط متولیان گردشگری به درستی معرفی شوند می‌تواند بستر خوبی برای مداوای بیماران از کشورهای خارجی باشد.

این فعال کارگری، ادامه‌داد: در بیشتر کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی چنین امکاناتی برای مداوا وجود ندارد بنابراین مردم این سرزمین‌های در مواردی بیماران خود را به کشورهای اروپایی اعزام می‌کنند که هزینه بسیار زیادی را به خانواده و شرکت‌های بیمه‌گذار تحمیل می‌نماید.

طباطبایی با اشاره به مزیت مشترکات فرهنگی- مذهبی ایران و همسایگانش، افزود: اگر تبلیغات خوبی در این امر انجام دهیم می‌توان این بیماران را در کشورمان و شهرهایی مانند اصفهان پذیرش کرد، و نکته مهم نیز در این است که قیمت خدمات پزشکی و جراحی در ایران به نسبت اروپا کمتر است.

وی با یادآوری اینکه مردم برخی کشورهای خاورمیانه مانند عراق فقیر هستند، اظهارکرد: بخشی از هزینه‌های اعزام بیماران و هزینه درمانی آنان را شرکت‌های بیمه‌گر پرداخت می‌کنند، پس این نهادهای مالی نیز از فرستادن مریضان خود به کشوری مانند ایران که هزینه درمان کمتری به نسبت اروپا دارد، استقبال خواهند کرد.

رییس انجمن صنفی کارگری کارکنان داروخانه‌های استان اصفهان، تاکید‌کرد: البته جذب بیماران در چند تخت از یک بخش بیمارستانی اصلا درآمد خاصی را به همراه ندارد، به بیان بهتر باید برنامه کلانی تدوین شود تا مراکز درمانی به طور گسترده شاهد پذیرش بیماران خارجی شوند.

طباطبایی، افزود: اگر تعداد زیادی از افراد مریض و نیازمند اعمال جراحی سنگین را بتوانیم جذب نماییم به دنبال آن تولید دارو در کارخانجات داروسازان افزایش خواهد یافت و تعداد شاغلان وابسته به آن بیشتر می‌شود، همچنین این شرکت‌ها مجبور خواهند شد که داروی خود را با استاندارد بهتری عرضه نمایند تا اعتبار آنان از بین نرود.

وی اضافه‌کرد: اساسا هر بیمار تحت عمل جراحی، نیازمند یک یا دو نفر همراه از بستگان خود است،و این افراد نیز در مواقعی از روز و برای رفع خستگی و تقویت روحیه از بیمارستان خارج شده و به گردش در سطح شهر خواهند پرداخت که به روشی دیگر به نفع مشاغل خدماتی توریسم است.

این فعال صنف کارگری با اشاره به ساخت پروژه “شهرک سلامت اصفهان” گفت: اتمام این طرح موجب تحول بزرگ در بخش درمان می‌شود، زیرا امکانات گسترده پزشکی، اقامتی، داروخانه‌ ای و …دارد و از طرف دیگر زیرساختی جدید و بسیار قوی برای امر “گردشگری سلامت” در استان  و حتی کشور خواهد شد.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register