۸ قطعه خزنده نادر در آران و بیدگل از دست سودجویان نجات پیدا کرد

آران و بیدگل – رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آران و بیدگل گفت: هشت قطعه خزنده بنام گکوی دم پخ کایزرلینک، توسط فردی سودجو برای فروش اینترنتی آگهی شده بودند که توسط محیط زیست به دام افتاد.

اللهیار دولتخواه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فردی که این خزنده نادر را در تاغزارهای آران و بیدگل گرفته بود برای فروش٬ آگهی اینترنتی داده بود که با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست کاشان به دام افتاد و از این فرد ۸ قطعه خزنده یاد شده زنده و سالم گرفته شد و پرونده فرد به مقام‌های قضایی تحویل داده شد.

وی اظهار داشت: مناطق کویری و تاغزارهای آران و بیدگل زیستگاه نمونه‌های نادرخزندگان و جانوران است و نیاز به توجه بیشتر مردم برای حفظ آن‌ها وجود دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل تصریح کرد: آران و بیدگل منطقه ویژه و خاص گونه‌های نادر خزندگان و جانوران است و باید با اطلاع رسانی به مردم برای حفاظت گونه‌های ناشناخته جانوری در تاغزارها و رمل‌ها به زندگی و حیات این حیوانات توجه ویژه شود تا براثر ناآگاهی عده‌ای و سود جویی افراد فرصت طلب به محیط زیست خسارت وارد نشود.

وی گفت: طبق قانون، فروش، خرید و عرضه حیوانات وحشی جرم محسوب می‌شود و برای هر کدام مبلغ پنج میلیون تومان جریمه درنظر گرفته شده است.

دولتخواه از مردم و سمن‌های دوستدار محیط زیست خواست با اطلاع رسانی بیشتر به عموم مردم نسبت به شناساندن گونه‌های نادر حیوانات اقدام کنند تا مردم درصورت مشاهده هرگونه جانور نادر با اداره حفاظت از محیط زیست هماهنگ باشند و اطلاع رسانی کنند.

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register