مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان : گردشگری اصفهان پنج برابر رشد کرده است

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از رشد پنج برابری گردشگری این استان در طول چهار سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کسب فردا- روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ صبح امروز سه شنبه 28 شهریور،فریدون الهیاری،تاکید کرد: در طی دهه های گذشته با رشد تدریجی گردشگری در جهان، شاهد بودیم که شاید در حدود 15 کشور در جهان آغازگر صنعت گردشگری بودند، لکن هم اینک و در دهه دوم از سده بیست و یکم با رشد تدریجی این صنعت شاهد آن هستیم که اکثر کشورهای جهان بدنبال تثبیت جایگاه خود از سبد توسعه گردشگری جهان بوده و سهم خود از این بازار جدید اقتصاد جهانی را طلب می کنند.

وی افزود: با نگاهی به جایگاه ایران در حوزه گردشگری در می یابیم که بر اساس نظر محققین، ایران با دارا بودن جاذبه های ارزشمند تاریخی ، فرهنگی و حتی طبیعی امروزه جزو ده کشور اول جهان بشمار می رود، با این وصف با نگاهی گذرا به کشورهای پیرامون خود در می یابیم که برخی کشورهای منطقه غرب آسیا به ویژه منطقه خاورمیانه هم اینک به پیشرفتهای شگفت انگیزی در حوزه گردشگری دست یافته اند و این در حالی است که از منظر جاذبه های گردشگری، فاقد داشته های ایران در این زمینه هستند.

این مسئول اظهار کرد: در چهار سال گذشته و در طی دوران دولت تدبیر و امید، با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش شد تا جایگاه گردشگری ایران ارتقاء یابد، لذا آمارها هم اینک حاکی از این است که گردشگری ایران هم اینک از ثباتی منطقی برخوردار است.

الهیاری در ادامه سخنانش به پیشرفت گردشگری در استان اصفهان در طی سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: در طی چهار سال گذشته با برنامه ریزی مناسب و اجرای درست آن که با حمایت همه مسئولین به ویژه استاندار محترم به عنوان عالی ترین مقام اجرائی استان صورت گرفت توانستیم با جلب اعتماد بخش خصوصی به پیشرفتهای بزرگی در استان اصفهان دست یابیم بگونه ائی که ورود بیش از 900 هزار گردشگر خارجی در طی این چهار سال به استان اصفهان نشان دهنده رشد 5 برابری گردشگری اصفهان در چهار سال گذشته است.

روند رو به رشد گردشگری اصفهان در سال 96 همچنان ادامه دارد

وی با اشاره به وضعیت زیر ساختهای گردشگری استان،افزود: با روند رو به رشد ورود گردشگران به ویژه خارجی متوجه شدیم اما بسترهای جهانگردی به ویزه در زمینه  اقامت به هیچ عنوان جوابگوی سیل مشتاق گردشگران نمی باشد، با این وصف در یک عملیات گسترده تلاش شد تا ضمن گسترش متوازن گردشگری در سراسر استان، به افزایش زیر ساختها نیز بپردازیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: با این وصف این گسترش هم اکنون در دو حوزه سرمایه گذاری کلان و همچنین سرمایه گذاری زود بازده متمرکز شده است به نحوی که ساخت 89 هتل هم اکنون در دستور کار این اداره کل و با مشارکت بخش خصوصی قرار گرفته است.

الهیاری اضافه کرد: با حمایت از سرمایه گذاری زود بازده همچون اقامتگاه های بومگردی، ضمن توسعه گردشگری پایدار در تمامی پهنه استان بدنبال افزایش ظرفیت اقامتی خود هستیم، بطوری که هم اکنون در حالی که اقامتگاه های بومگردی ما به 208 واحد، آنهم در 17 شهرستان افزایش یافته، بیش از 50 مجوز جدید نیز به زودی صادر می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روند رو به رشد گردشگری اصفهان در سال 96 اشاره و تاکید کرد: با پایان فصل اول سفرهای خارجی ، آمارها نشان دهنده رشد 30 درصدی گردشگری در پهنه استان است که امیدواریم این روند ادامه یابد.

 رشد سریع گردشگری در غرب استان اصفهان 

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از آغاز رشد شتابنده گردشگری در غرب استان اصفهان خبر داد و افزود: با شروع فعالیتم در  این اداره کل متوجه شدم گردشگری در غرب استان با توجه به استعدادهای فراوان طبیعی موجود در آن، رشد منطقی نداشته است،بنابراین با با مسئولان ارشد استانی و مردم غرب استان هم اینک پس از گذشت 3 سال شاهد رشد مطلوب گردشگری در غرب این منطقه هستیم.

الهیاری گفت: اکنون در شهرستان فریدونشهر که یکی از مناطق پیشرو در امر گردشگری غرب استان بشمار می رود،تعداد 30 طرح گردشگری توسط سرمایه گذاران مطرح و مراحل اداری خود را جهت اخذ مجوزهای لازم طی می نمایند.

وی تاکید کرد: غرب استان اصفهان به ویژه شهرستان فریدونشهر که در دامنه های سلسله جبال سترگ زاگرس قرار گرفته از ظرفیتهای عظیمی برای توسعه در امر گردشگری برخوردار است که متاسفانه تا کنون مغفول مانده است.

این کارشناس میراث فرهنگی،افزود: این شهرستان به عنوان بخشی از منطقه فریدن بزرگ به تنهائی با داشتن طبیعت ارزشمند و بکر، وجود اقوام مختلف (5قوم بزرگ) که دارای فرهنگهای اصیل و ارزشمند هستند، وجود گیاهان داروئی، غذاهای سنتی و همچنین وجود آثار تاریخی و سیمای بکر و افسانه ائی طبیعی، از ظرفیتهای فراوانی در راستای توسعه گردشگری فرهنگی، طبیعی و همچنین گردشگری سلامت برخوردار است.

الله یاری در پایان تصریح کرد: هم اینک که با رشد منطقی گردشگری به ویژه در غرب استان مواجه هستیم زمان آن رسیده است تا با برنامه ریزی متقن، این گردشگری انبوه را به گردشگری پایدار در راستای بهره مندی اقتصادی جوامع میزبان از یکسو و بهره مندی فرهنگی گردشگران از میراث ملموس و ناملموس منطقه در کنار حفاظت از طبیعت تبدیل کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا با توجه به شعار نوروزی رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، توسعه و اشتغال، بتوانیم با استفاده از ظرفیتهای منطقه و همچنین جوانان تحصیلکرده و علاقه مند منطقه تا پایان سال آمار مناسبی را در راستای افزایش توسعه و اشتغال در استان اصفهان از منظر گردشگری ارائه کنیم.

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register