یک مسئول صنفی خبرداد: “کشتارگاه دام صنعتی قهدریجان” در حال ساخت است/ توزیع گوشت در منطقه متحول می‌شود

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان فلاورجان از پیشرفت 75 درصدی ساخت کشتارگاه دام صنعتی قهدریجان ”  خبر داد.

کریم صفاری قهدریجانی در گفتگو با کسب فردا- اظهار کرد: “کشتارگاه دام صنعتی قهدریجان” با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است، که تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به احتمال زیاد تا پایان سال جاری( 1396) به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی سرمایه‌گذاری در این طرح بزرگ و مدرن را هفت میلیارد تومان عنوان کرد، تصریح‌کرد: حدود چهارمیلیارد تومان این رقم، آورده شخصی سازندگان طرح است و باقی این مبلغ کمک دولتی است که طی چند مرحله ساخت واریز می‌شود.

این مقام صنفی، ادامه‌داد: وسعت این کشتارگاه به حدود دو هکتار ( 20 هزار متر مربع) می‌رسد که در حوالی شهرک صنعتی قهدریجان قرار گرفته است، همچنین خیابان دسترسی به این مجموعه خاکی است که از مسولان تقاضا داریم در راستای حفظ بهداشت و امور حمل و نقل هر چه سریعتر در آسفالت کردن آن بکوشند.

صفاری قهدریجانی، با اشاره به فعالیت سه کشتارگاه قدیمی در شهرستان فلاورجان، اظهارکرد: فعالیت در این مراکز بیشتر به صورت سنتی و صرفا با ذبح دام انجام می‌شود، اما درکشتارگاه مدرن قهدریجان سیستمی تمام اتوماتیک، علمی و بر اساس نمونه‌های کشورهای اروپایی پیش بینی شده است.

وی افزود: در این مرکز صنعتی سر دام‌ها به دلایل شرعی فقط توسط قصابان ذبح می‌شود اما پس از آنان به وسیله تجهیزات پیشرفته امور جابجایی، علملیات خردکردن قطعات، بسته بندی گوشت و … صورت خواهد گرفت.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان فلاورجان، اضافه‌کرد: بر خلاف معمول پس از کشتار فقط یک لاشه گوشت به قصابی‌ها تحویل داده نمی‌شود، بلکه فروشگاه‌های مواد غذایی می‌توانند انواع گوشت مورد نیاز مشتریان خود را به این مجموعه سفارش دهند.

صفاری قهدریجانی، گفت: این کشتارگاه صنعتی در هر شیفت کاری توان کشتار سه هزار راس دام سبک و 600 راس دام سنگین را دارد، و  قطعا پس از راه‌اندازی نحوه توزیع گوشت در منطقه و حتی کل شهرستان را متحول و بروز خواهد کرد.

وی گفت: این مجموعه ظرفیت اشتغالزایی خوبی برای جوانان به ویژه در شهر قهدریجان دارد بطوریکه پس از راه‌اندازی فاز اول،بکارگیری 50 نفر به صورت مستقیم و پیش بینی شده است، اما در فازهای بعدی افراد بیشتری جذب کار خواهند شد.

این مسئول صنف کشاورزی با بیان اینکه این کشتارگاه اشتغال غیر مستقیم قابل توجهی ایجاد می کند، افزود: طبیعی است که مشاغل خدماتی زیادی در کنار این مجموعه رشد می‌کنند.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

 

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register