جهانگیری عنوان‌کرد: کارآفرینان بزرگ گردشگری جذب اصفهان شوند/ تشویق به سرمایه‌گذاری‌ در حد شعار نماند!

رییس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: سرمایه و توان کارآفرینان بزرگ خارجی در صنعت گردشگری باید جذب این استان شود و در این زمینه هرگز نباید به فکر منافع کوتاه و لحظه‌ای باشیم.

رسول جهانگیری در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: تجربه های جهانی نشان می‌دهد که تمام کشورهای فعال و مشهور در زمینه توریسم اقدام به سرمایه‌های کلان داخلی و خارجی در زیر ساخت‌های گردشگری خود نمودند که بدون تردید اگر چنین نمی‌کردند هرگز به این موفقیت‌ها نمی‌رسیدند.

وی با بیان اینکه جذب منابع مالی بخش خصوصی برای توسعه توریسم اصفهان نباید در حد شعار بماند، تصریح کرد: کارآفرینان خارجی حوزه گردشگری اساسا علاقه به سرمایه‌گذاری کلان در کشور یا شهر هدف خود دارند که این یک امر فرصت مهم برای این استان است.

این مقام صنفی، تاکید‌کرد: معتقدم که برای جذب منابع مالی، دانش، ارتباطات جهانی و .. این افراد کارآفرین، باید راهکارهای به اصطلاح ” میانبر” اداری در نظر گرفته شود تا به دلیل مواجه شدن با چرخه سنگین بوروکراسی رایج اداری به سرمایه گذاری در اصفهان بی‌علاقه نشوند.

جهانگیری یادآوری‌کرد: قطعا منظور از راهکار میانبر” عمل خلاف قانون نیست بلکه تسهیل شرایط برای وارد کردن سرمایه این افراد به استان است به بیان بهتر باید بپذیریم که کارآفرینان معروف جهانی در عرصه گردشگری با افراد معمولی تفاوت دارند.

وی با بیان اینکه برای توسعه و ایجاد اشتغال نیازمند حضور این سرمایه‌گذاران بزرگ هستیم، ادامه‌داد: طبیعی است که رفع سریع موانع کسب و کار این قشر توانمند به نفع اقتصاد استان خواهد بود.

رشد توریسم، نیازمند تفکر بلند است  

رییس اتاق اصناف اصفهان، اظهارکرد: نکته‌ای مهم این است که در مدیریت شهری و استانی هرگز نباید به دنبال سود لحظه‌ای و کوتاه مدت از سرمایه‌گذاری خارجی باشیم، بلکه به این موضوع با دید منافع اقتصادی بلند مدت برای رشد توریسم نگریسته شود.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود،گفت: به عنوان عضو شورای‌شهر در دوره قبلی شاهد تلاش “مدیریت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری” برای همکاری با برخی شرکت‌های فعال اروپایی در عرصه انرژی خورشیدی و سایر سرمایه‌گذاری‌های مشترک اقتصادی در مناطقی مانند شرق اصفهان بودم.

وی توصیه‌کرد: معتقدم که باید از توانمندی بالای این نهاد مهم شهرداری اصفهان برای جذب فعالان بزرگ اقتصادی خارجی و داخلی برای رونق گردشگری بیشتر استفاده شود.

این مسئول صنفی در پایان تاکید‌کرد: حذف عوارض گوناگون ساخت هتل و مراکز اقامتی از مصوبات شورای چهارم است که خوشبختانه به دنبال آن موفقیت‌های خوبی در افزایش تعداد هتل‌ها و یا حتی اخذ مجوز تاسیس این اماکن بدست آمده است.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register