نایب رییس شورای شهرتاکید کرد: پسماندهای صنعتی نباید در اطراف سِجزی دفن شود/ سازمان حفاظت محیط‌ زیست اقدام کند

نایب رییس شورای اسلامی شهر سِجزی، تاکید‌کرد: طرح ایجاد مرکز دفن پسماندهای صنعتی در اطراف این شهر باید متوقف شود زیرا سموم ناشی از این نوع زباله‌ها، برای طبیعت منطقه و سلامت مردم خطر آفرین است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد‌علی‌هاشمی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: سِجزی یا (در لفظ قدیمی سگزی) از شهرهای مهم در زیر مجموعه شهرستان اصفهان است که به دلایل مختلف در معرض انواع آلودگی های طبیعی و صنعتی قرار گرفته و از مسئولان استانی تقاضا داریم که به طور ویژه برای رفع این معضلات بکوشند.

وی کارگاه‌های قیرسازی، کوره‌های تولیدگچ، آجرپزی‌ها،گردو خاک بیابان، خاک مزارع خشک شده و … را عوامل این آلایندگی‌ها دانست و افزود: خوشبختانه از دوسال اخیر تاکنون 21 واحد قیرسازی و تمام کوره‌های گچ تعطیل شده است اما هنوز 22 واحد آجرپزی بکار مشغول هستند که مردم سجزی در معرض انتشار خاک رس و دیگر آلودگی‌های ناشی از فعالیت آن مراکز قرار دارند.

این مسئول، یادآوری‌کرد: طبق اطلاعاتی که بدست آورده‌ایم در داخل شهرک‌صنعتی سجزی یک کارگاه فولادسازی بسیار آلاینده وجود دارد، همچنین کارخانه عایق لوله نیز در شمال جاده ترانزیتی اصفهان – نایین بکار مشغول است که آلودگی بالای آن مدام گزارش شده و باید مسئولان در سازمان حفاظت از محیط زیست به این موارد رسیدگی‌کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی از طرح دفن پسماندهای صنعتی در بیابان‌های اطراف سجزی و انتقاد‌کرد و گفت: قرار است حدود 18 هکتار زمین برای این کار اختصاص داده شود که بارها مخالفت خود را با اجرای آن را به استانداری، فرمانداری، سازمان حفاظت محیط زیست و …اعلام کرده‌ایم، اما توجهی نشده است.

وی با بیان اینکه دفن این پسماندها در درازمدت اثر منفی بر ذخایر زیر زمینی آب و خاک دشت سجزی در دارد، تاکید‌کرد: سوال این است که چرا وقتی این همه بیابان در شرق استان اصفهان وجود دارد باید این زباله‌ها و سموم صنعتی در نزدیکی خانه و زندگی مردم این شهر دفن شود؟؟

نایب رییس شورای شهر سجزی با بیان اینکه دیوارکشی زمین یاده شده در دو سازمان حفاظت محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت در حال استعلام و بررسی است، اظهار‌کرد: تقاضای مردم این شهر از مسئولان ارشد استانی توقف این طرح آلاینده است.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register