عشوریون عنوان‌کرد: نوسازی صنایع کارگاهی اصفهان ضروری است/ صنعتگران درآمد پرداخت سود بانکی را ندارند

رییس اتحادیه صنف خدمات فنی ماشین‌آلات سنگین استان اصفهان گفت: نوسازی ماشین‌آلات صنایع کارگاهی در این استان ضروری است، ولی برای اجرای امر باید بانک‌ها تسهیلاتی با سود اندک به تولیدکنندگان پرداخت کنند.

اکبر عشوریون در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: نیاز بخش‌های مخلتف صنعت، خدمات، کشاورزی و … به استفاده از ابزار و قطعات جدید و گوناگون به نسبت گذشته افزایش بیشتری یافته بنابراین برای تولید این قطعات بهره‌گیری از دستگاه‌های صنعتی جدید و بروز الزامی است.

وی تصریح‌کرد:کارگاه‌های تولیدی در ساخت قطعات بزرگ و کوچک صنعتی نقش مهمی دارند، بنابراین با دستگاه‌های فرسوده رایج در کشور و نیز استان اصفهان توان کار بهتر و مناسب شرایط روز وجود ندارد و حتما باید در این زمینه نوسازی انجام دهیم.

این مقام صنفی با اشاره به رکود اقتصادی در کشور تاکیدکرد: یکی از دلایل ناتوانی در نوسازی ماشین‌های صنعتی در واحدهای کارگاهی کاهش درآمد صنعتگران است و معتقدم دولت در این راستا باید تسهیلاتی با بهره اندک به این قشر زحمتکش بدهد.

عشوریون با بیان اینکه کاهش بهره بانکی بخش صنعت ضروری است، یادآوری‌کرد: اساسا بین درآمد پایین اصناف تولیدی و سود بالای وام‌های سیستم بانکی همخوانی وجود ندارد و باید دولتمردان برای رفع این مشکل تلاش کنند.

دستگاه‌های مدرن، مشاغل جانبی ایجاد می‌کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: البته ماشین‌آلات جدید مانند تراش، فرز و … علی رقم سرعت و کیفیت بالا در تولید قطعات، به تعداد نیروی کار کمتری نیاز دارند، اما نباید دچار هراس از افزایش بیکاری شویم، زیرا وجود این ابزارهای مدرن مشاغل جانبی دیگری نیز ایجاد می‌کند.

رییس اتحادیه صنف خدمات فنی ماشین‌آلات سنگین اصفهان، تصریح‌کرد: قرن‌ها خیاطان با دست لباس می‌دوختند تا اینکه چرخ خیاطی اختراع شد و عده‌ای دچار ترس از بیکاری شدند، اما واقعیت نشان داد که همان افراد در پشت همین چرخ بکار خود ادامه دادند.

برگزاری نمایشگاه ماشین‌آلات صنعتی در اصفهان

عشوریون از برگزاری نمایشگاه ماشین‌آلات صنعتی در اردیبهشت سال آینده (1397) در اصفهان خبرداد و گفت: شرکت‌های اروپایی در این نمایشگاه انواع دستگاه‌های جدید خود را برای فروش به صنعتگران عرضه می‌نمایند.

وی با اشاره به روابط اقتصادی خوب بین ایران و آلمان از یک یا دو قرن گذشته تا کنون، افزود: این اتحادیه صنفی در سال‌های اخیر رایزنی‌هایی با فعالان صنعتی این کشور برای وارد کردن تجهیزات جدید کارگاهی انجام داده که یکی از نتایج آن برگزاری همین نمایشگاه است.

این مسئول صنفی با بیان اینکه این گفتگو‌ها را برای همکاری‌های بیشتر همچنان ادامه خواهیم داد، یادآوری‌کرد: ترکیه در سال‌های اخیر صنایع کارگاهی خود را به ابزارهای پیشرفته مجهز کرده و به نسبت ایران در این زمینه جلوتر است. که یک موفقیت مهم برای آن کشور محسوب می‌شود.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register