مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد؛ شناسایی ۵۰ محوطه باستانی در بوئین میاندشت/ ثبت۱۰ اثر تاریخی تا پایان سال جاری

بوئین میاندشت – مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: شهرستان بوئین میاندشت با شناسایی ۵۰ محوطه باستانی در جایگاه دوم در کل استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان بوئین میاندشت، فریدون الهیاری در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان اظهار کرد: منطقه فریدن بزرگ دارای جاذبه های بی نظیر طبیعی و تاریخی است که با همدلی و مساعدت مردم و مسئولان می توان گردشگری را به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای توسعه این منطقه بزرگ رونق داد.

وی با بیان این که در منطقه فریدن بزرگ محوطه های باستانی منحصر به فردی کشف شده است، عنوان داشت: شهرستان بوئین میاندشت با شناسایی ۵۰ محوطه باستانی در جایگاه دوم در کل استان قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با انتقاد از شمار پایین ثبت آثار تاریخی و باستانی در بوئین میاندشت گفت: در دهه های گذشته تنها ۲ اثر در این شهرستان به ثبت رسیده است و بنابراین لازم است با برنامه ریزی های به عمل آمده تا پایان سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۰ اثر تاریخی در این شهرستان به ثبت ملی خواهد رسید.

الهیاری تعداد آثار ثبتی در هر شهرستان را شاخص مهمی برای ارتقاء میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و افزود: پیشرفت در این حوزه نیازمند مشارکت همگانی و فعالیت بیشتر است.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی، تعامل و برنامه ریزی در حوزه میراث فرهنگی اظهار امیدواری کرد با ثمربخشی این فعالیت ها زمینه ارتقاء نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان بوئین میاندشت به اداره فراهم شود.

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register