مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان: ارتعاشات مترو در محور تاریخی اصفهان یک سوم حد مجاز است

اصفهان – مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با تاکید بر اینکه ارتعاشات ناشی از حرکت مترو در محور تاریخی اصفهان کمتر از حد مجاز است، گفت: این ارتعاشات یک سوم حد مجاز برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون اللهیاری پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از فاز سوم خط اول مترو اصفهان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سازمان قطار شهری اصفهان و سازمان میراث فرهنگی جهانی یونسکو در خصوص بهره‌برداری از مترو اصفهان در محور تاریخی این شهر اظهار داشت: این تفاهم‌نامه در سال ۹۱ منعقد شده و در آن تمهیدات مورد نیاز برای بهره برداری از این پروژه اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش ریل گذاری قطار شهری در محور تاریخی اصفهان استفاده از فرش (پی او) به منظور کاهش ارتعاشات صورت گرفته است، تاکید کرد: پایش و مانیتورینگ ارتعاشات همزمان با بهره برداری قطار شهری در این محور نیز یکی از دغدغه‌های میراث فرهنگی بوده که امروز با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته برطرف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه ارتعاشات ناشی از حرکت مترو در محور تاریخی اصفهان کمتر از حد مجاز است، افزود: در حال حاضر این ارتعاشات یک سوم حد مجاز برآوردشده است و به بهره برداری کامل از سیستم مانیتورینگ دل‌نگرانی‌ها در این خصوص به صفر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ پایش آنلاین ارتعاشات را برای میراث فرهنگی و قطار شهری تسهیل خواهد کرد، ادامه داد: همچنین مسئولان قطار شهری وعده داده‌اند که سیستمی را راه‌اندازی کنند که شهروندان نیز امکان پایش ارتعاشات مترو را داشته باشند.

۴۳۰ بنای تاریخی اصفهان در دست مرمت است

اللهیاری در خصوص مسیر منحرفی مترو در ایستگاه سی و سه پل نیز ابراز داشت: آنچه مشاهده شد بیانگر رعایت حد مجازها در این زمینه است.

وی در ادامه با اشاره به انجام عملیات مرمت در ۴۳۰ پروژه تاریخی در سطح استان اصفهان افزود: در خصوص گنبد مدرسه چهار باغ نیز یادآور می شوم که آخرین تفاهم نامه تکمیل بازسازی این پروژه منعقد و به زودی اجرایی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان اصفهان در خصوص ارزیابی استحکام سی و سه پل نیز گفت: این پل تاریخی به لحاظ استحکام مشکلی ندارد و فقط درضلع جنوبی این پل دچار مشکلات جزئی هستیم که در راستای برطرف کردن آن اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register