مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان: کمتر از دو سال طی ۱۰ سال گذشته آب در زاینده رود جاری بوده است

اصفهان – مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: طی ۱۰ سال اخیر تنها ۲۲ ماه یعنی کمتر از دو سال شاهد جاری شدن آب در بستر زاینده رود بودیم.

هاشم امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عدم جاری بودن رودخانه زاینده رود تأثیر بسزایی در آبدهی چاه های فلمن که از این طریق تغذیه می شوند، داشته است.

وی بیان داشت: آبدهی چاه های فلمن و متفرقه حدود سه هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه بوده که هم اکنون این رقم به ۲۴۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته است و این درحالی است که چاه های متفرقه و فلمن یکی از منابعی بود که نقش بسیار مهمی در تأمین آب شرب مردم در نقاط مختلف داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به ظرفیت آبرسانی تصفیه خانه آب اصفهان پرداخت و ادامه داد: هم اکنون آب شرب بیش از چهار میلیون نفر در قالب ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا از طریق طرح آبرسانی اصفهان بزرگ تأمین می‌شود به گونه ای که می توان گفت آب شرب اهالی باغ بهادران در غرب تا انارک در شرق اصفهان که در فاصله ای بیش از ۴۰۰ کیلومتری یکدیگر قرار دارند به وسیله سامانه آبرسانی باباشیخعلی تأمین می شود.

وی تصریح کرد: افق طرح سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ در سال ۸۷ به پایان رسیده است چرا که بدلیل ظرفیت محدود تونل اشترجان نهایت ظرفیت آبرسانی از تصفیه خانه باباشیخعلی ۱۲.۵ مترمکعب در ثانیه است و این درحالی است که هرساله بر جمعیت اصفهان که در واقع متقاضیان آب شرب هستند افزوده می‌شود و این افزایش روزافزون جمعیت نیاز آبی برای تأمین آب شرب را به ۵.۱۴ مترمکعب در ثانیه افزایش داده است.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان کمبود سه مترمکعب آب در ثانیه را یکی از چالش های اساسی تأمین آب شرب مردم استان اصفهان دانست و اضافه کرد: در حال حاضر باتوجه به ظرفیت محدود انتقال آب از تصفیه خانه آب باباشیخعلی و نیز کاهش چشم گیر آبدهی چاه های فلمن و متفرقه، آبرسانی به مشترکان در حال افزایش اصفهان، بسیار دشوار شده است.

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register