مجوز واردات سه برند آب معدنی تعلیق شد

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی از تعلیق مجوز واردات سه برند آب معدنی جهت حمایت از تولیدملی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کسب فردا و به نقل از خبرگزاری ایمنا خبرگزاری ایمنا پیمان فروهر با اعلام این خبر، افزود: مجوز واردات سه برند آب معدنی اروپایی «اویان»، «بادویت» و «پریر» از حدود دو ماه پیش و با دستور سازمان غذا و دارو تعلیق شد.

به گفته وی، این سه برند پیش از این قاچاق محسوب می شدند و واردکنندگان آنها از حدود بهمن ماه پارسال برای مجوز واردات اقدام کرده بودند؛ اما برای حمایت از کار و تولید ایرانی، واردات آنها ممنوع شد.

وی گفت: سایر آب معدنی های خارجی موجود در بازار نیز قاچاق محسوب می شوند که شاخص ترین آنها برند «ووس» نروژ است و بیشتر در مناطق یک تا سه تهران فروخته می شود.

فروهر با اشاره به قیمت بالای این آب معدنی ها که از ۲۰۰ هزار ریال شروع می شود، گفت: مصرف کنندگان این آب ها در حقیقت پول برند می پردازند و تفاوت کیفی چندانی با آب های معدنی داخلی کشورمان ندارند؛ این ارقام با لحاظ کردن تعرفه های گمرکی و هزینه های ورودی به کشور اعلام می شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی با اشاره به تولید سالیانه یک میلیارد و ۳۰۰ تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون لیتر آب بسته بندی در کشور، افزود: تنها ۲.۷ درصد جمعیت کشور مصرف کننده آب بسته بندی تولیدی داخل هستند و مصرف کننده زیادی در کشور ندارد؛ بر این اساس انتظار می رود آنچه اکنون به عنوان آب بسته بندی از اروپا وارد می شود نیز در حجم های بسیار پایین باشد.

وی گفت: بیش از ۹۸ درصد محصولات تولید شده در داخل به فروش می رسد و ۲ درصد دیگر آن صادر می شود.

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register