روزدار خبرداد: صنایع‌دستی قاچاق دراصفهان ریشه کن می‌شود

نایب رییس اتحادیه صنف صنایع دستی استان اصفهان گفت: وجود اجناس تقبلی و قاچاق صنایع‌دستی را با انجام بازرسی‌های مداوم نزدیک به صفر رسانده‌ایم، اما با تلاش بیشتر به دنبال ریشه کن ساختن این معضل در بازار این کالاها هستیم.

احمدرضا روزدار در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: خوشبختانه اجناس تقلبی و قاچاق صنایع‌دستی با همت بازرسان این اتحادیه صنفی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در بازار جمع آوری شده و می‌توان ادعا کرد که وجود آن حتی به صفر هم نزدیک شده است.

وی با بیات اینکه مشکل جنس قاچاق را کاملا ریشه کن خواهیم کرد، تصریح کرد: گرانفروشی این کالاهای هنری خیلی کم اتفاق می‌افتد، زیرا اساسا صنایع‌دستی در شرایط کنونی مشاغلی ضعیف است و فعالان آن بیشتر به دنبال جلب رضایت مشتری هستند.

این کارشناس و هنرمند قلمزن، ادامه‌داد: شکایات مردمی از این صنف کم است و بیشتر محدود به دو رسته” مهر و پلاک‌سازی” و” تابلو سازی ” محدود می‌شود که از نظر فنی هم ربطی به صنایع‌دستی ندارد.

روزدار افزود: البته شکایات در بین اعضا و رسته‌های گوناگون این صنف به دلیل رکود اقتصادی و کاهش خرید در سطح بازار تا حدی افزایش یافته است که می‌توان به افزایش چک‌های برگشتی و تخلف در وعده تحویل جنس و نظایر آن اشاره نمود.

وی یادآوری‌کرد: مردم در صورت برخورد با تخلفات مغازه‌های صنایع‌دستی بهتر است به همین اتحادیه صنفی شکایات خود را اعلام کنند زیرا افراد متخصص در آن نظرکارشناسی خواهند داد، اما معتقدم که قوانین بهتری نیز در این زمینه باید مصوب شود.

نایب رییس اتحادیه صنف صنایع‌دستی اصفهان، گفت: باید قوانینی وضع شود تا روند ارسال پرونده تخلفات به سازمان تعزیرات حکومتی سرعت بیشتری بگیرد، همچنین مبالغی هم در زمینه تشکیل پرونده شکایات دریافت شود، چراکه این امر وقت زیادی از کارشناسان اتحادیه صرف می‌کند.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register