رییس اتاق اصناف اصفهان: صنایع‌دستی،مشاغلی مناسب برای زنان بدسرپرست/ نمایشگاه‌های تولیدات هنری روستاییان برگزار شود

رییس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: توسعه صنایع‌دستی یکی از بهترین راهکارهای ایجاد اشتغال برای زنان فقیر و بد سرپرست است، اما قطعا باید از فروش تولیدات هنری آنان نیز حمایت شود.

رسول جهانگیری در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: بارها اعلام کرده‌ایم که صنعت گردشگری در شرایط فعلی رکود صنایع، بحران آب، مشکلات محیط زیست و … تنها راه رونق اقتصادی در استان اصفهان است که با توسعه در این زمینه صنایع دستی نیز رشد چشمگیری خواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه اصفهان پایتخت صنایع دستی جهان است، تصریح کرد:  طبق آمارها حدود 30 هزار نفر در در این استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مشاغل هنری بکار مشغولند که این رقم قابل توجهی است و امیدواریم که بر این تعداد افزوده شود.

این مقام صنفی، تاکید‌کرد: با توجه به بحث بحران آب و افزایش بیکاری در مناطق روستایی مانند منطقه شرق اصفهان، معتقدم که توسعه صنایع‌دستی به دو روش خانگی و کارگاهی یکی از بهترین راهکارها برای رفع بیکاری و به ویژه ایجاد اشتغال برای زنان فقیر، بی سرپرست و حتی بد سرپرست است.

جهانگیری، ادامه‌داد: در این مناطق به ساخت کارخانجات با بودجه کلان زیاد نداریم بلکه با صرف هزینه‌های اندک، برنامه‌ریزی درست، آموزش مداوم و … می‌توان در منازل روستاییان شغل و درآمد ایجاد کرد، اما در کنار آن قطعا باید از فروش محصولات هنری حمایت شود.

وی اضافه‌کرد: البته در کارگروه‌های توسعه اشتغال در فرمانداری عنوان کرده‌ایم که باید نمایشگاه‌هایی در طول سال برای فروش تولیدات صنایع‌دستی روستاییان شرق اصفهان برگزار شود، زیرا تا زمانی که اجناس هنری به فروش نرسند انگیزه‌ای نیز برای کار و تولید و جود نخواهد داشت.

رییس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان،گفت: پرداخت تسهیلات کم بهره، توجه به بیمه هنرمندان و …. از دیگر راهکارهای حمایتی در این عرصه است.

جهانگیری، اظهارکرد: قطعا بحث استاندارد سازی در زمینه صنایع‌دستی جدی است و اگر جلوی تولید یا فروش اجناس بی کیفیت و یا تقلبی گرفته نشود، اثر منفی برای اعتبار این حرفه‌ها در استان اصفهان خواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر حضور گردشگران خارجی در اصفهان به نسبت سال‌های گذشته، گفت: کسب درآمد برای شهر یکی از منافع فروش کالاهای صنایع دستی به توریست ها است، ولی از جهت دیگر این امر را موجب صادرات فرهنگ و هنر کشورمان به سرزمین‌های دیگر می‌دانم، بنابراین هرچه کیفیت اجناس بیشتر شود اعتبارمان را در نزد جهانیان افزایش خواهد داد.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام 

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register