بخشدار کویرات آران و بیدگل : ساخت شهرک صنعتی در بن بست اداری مانده است/ قصد تخریب تمام درختان تاغ را نداریم!

بخشدارکویرات شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه احداث شهرک صنعتی در این بخش در بن بست اداری متوقف شده است،گفت: ساخت این مجتمع کارآفرین به معنای نابودی تمام درختان تاغ منطقه نیست بلکه پس از ساخت شهرک، مجددا این درختان در آن حوالی کشت خواهد شد.

محمود گنجی‌پور در گفتگو با کسب‌ فردا- اظهار‌کرد: احداث شهرک صنعتی و توسعه گردشگری از نیازهای اصلی اقتصادی این بخش است زیرا با توجه به کاهش ذخایر آب دیگر کشاورزی نمی‌تواند منبع درآمد برای مردم این منطقه تلقی شود.

وی با یادآوری اینکه شغل بیشتر مردم بخش کویرات زراعت است، گفت: آمار جمعیت 15 هزار نفر این بخش علی‌رغم زادو ولدهای انجام شده رشدی زیادی نشان نمی‌دهد و تقریبا ثابت مانده زیرا به دلیل افزایش بیکاری در سال‌های اخیر شاهد مهاجرت جوانان به شهرهایی مثل آران و بیدگل،کاشان و … هستیم.

این مسئول با بیان اینکه احداث شهرک صنعتی در افزایش نرخ اشتغال و کاهش مهاجرت موثر خواهد بود،ادامه‌داد: بیش از یک دهه گذشته طرح ایجاد چنین مجموعه‌ای در دستور کار قرار گرفت اما به دلیل مخالفت اداره منابع طبیعی در شهرستان به بن بست خورده است.

گنجی‌پور شهر “ابوزیدآباد” را مرکز این بخش معرفی‌ نمود و تصریح‌کرد: در طول 40 سال گذشته اداره یاد شده در راستای جلوگیری از هجوم گسترده شن و خاک به داخل این شهر اقدام به کاشت هکتارها درخت تاغ در بیابان‌های اطراف کرد، اما قرار است که شهرک صنعتی نیز در همین محدوده ساخت شود که با قطع قسمتی از درختان همراه است.

بخشدار کویرات، افزود: وسعت این شهرک به 30 هکتار می رسد و تاکنون بیش از هفت نقطه را جانمایی کرده‌ایم اما باز اداره منابع طبیعی شهرستان به دلیل حفاظت از این درختان به مخالفت خود ادامه می‌دهد.

با بیان اینکه نمی‌توانیم منکر فواید زیست محیطی درختان کاشت شده در این منطقه باشیم، اظهارکرد: نگهداری از درختان تاغ واجب است اما نباید به مانعی برای رونق اشتغال مردم تبدیل شود.

گنجی‌پور تاکید‌کرد: ابوزید‌آباد در نزدیکی جاده‌های ترانزیتی کاشان وآران و بیدگل قرار دارد و ساخت شهرک صنعتی در بیابانهای دور از این شهر امکان ندارد زیرا سرمایه‌گذار خصوصی نیازمند امکاناتی مانند دسترسی راحت به ادارات، بانک‌ها و … در داخل شهر و شبکه حمل و نقل اصلی در اطراف آن است.

وی یادآوری‌کرد: جلساتی زیادی با مدیران دولتی مختلف و از جمله اداراه منابع طبیعی گذاشته‌ایم و عنوان کردیم که می‌توان این مشکل را رفع کرد به این نحو که در صورت احداث این مجتمع صنعتی،کارخانجات و شهرداری تعهدنامه‌ای امضا کنند که در داخل شهرک و خارج از آن به ازای درختانی که قطع می‌شود نهال‌های بیشتری را با هزینه خود کشت کنند.

دانشگاه نداریم!

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیکاری اقشار تحصیل کرده دانشگاهی در بخش کویرات نیز افزایش یافته زیرا آنان نیز به دنبال یافت کاری مناسب با مدرک تحصیلات و دانش خود هستند، همچنین در کویرات اصلا دانشگاهی وجود ندارد و این امر نیز یک علت مهاجرت است زیرا جوانان برای تحصیلات عالی رهسپار  مراکز علمی دیگر شهرها می‌شوند.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register