نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان: زیرساخت‌های گردشگری اصفهان ضعیف است/ توریسم غرب استان، به تابستان محدود نشود

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه زیرساخت‌های جذب گردشگران در استان اصفهان ضعیف است، گفت: نباید صنعت توریسم در مناطق کوهستانی غرب این استان فقط به فصول گرم سال محدود شود.

مصطفی رُناسی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: گوناگونی آب و هوایی در ایران یکی از فرصت‌های مهم برای جذب گردشگران است برای نمونه میانگین اختلاف درجه حرارت در سراسر کشورمان تا حد 40 درجه سانتی‌گراد عنوان می‌شود.

وی با بیان مثالی، افزود: این تنوع به حدی است که یک فرد می‌تواند در فصل زمستان و در بلندی کوه‌های البرز مشغول ورزش اسکی شود و چند ساعت بعد با سفر به جنوب کشور در آب خلیج فارس شنا کند، همچنین با سیری در چهار جهت جغرافیایی مناظر گوناگون و زیبای طبیعی، مانند کوهستان، دریا، کویر و .. مشاهده می‌شود.

این کارشناس با بیان اینکه این نوع اختلاف دمایی و تفاوت اقلیم در کشورهای بسیار بزرگی مثل، آمریکا، روسیه، چین و … فقط قابل مشاهده است،تصریح کرد: وسعت ایران از این کشورها کمتر است اما تقریبا تمام تنوع طبیعی و آب و هوایی آن سرزمین‌ها به نحوی در کشورمان جمع شده است.

رناسی اظهارکرد: استان اصفهان نیز چنین وضعی دارد یعنی چشم اندازهای طبیعی مانندکوهستان‌های بلند، مناطق کویری، مزارع کشاورزی و …. در آن قرار دارد و از سوی دیگر در هر شهر و روستایی آثار تاریخی مشاهده می‌شود که معتقدم این مجموعه ثروتی بزرگ برای جذب گردشگران است.

وی تاکیدکرد: متاسفانه زیرساخت‌های استان اصفهان برای جذب توریست ضعیف است، برای نمونه در بحث حمل و نقل، تعداد اقامتگاه، رستوران‌های مناسب افراد خارجی و … کمبودهای زیادی داریم که باید با برنامه‌ریزی و نیاز سنجی از سلیقه گردشگران این کاستی‌ها را رفع شود.

تفریحات زمستانی در غرب اصفهان افزایش یابد

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان، درباره وضعیت گردشگری غرب این استان به کسب فردا- گفت: شهرستان‌های این منطقه تقریبا دارای آب و هوایی سرد وکوهستانی هستند، که  قله‌های برفگیر، مراتع سرسبز، چشمه‌های جوشان، مزارع و همچنین روستاهای کهن و باستانی در آن مشاهده می‌شود.

وی خنک بودن این مناطق در فصل تابستان را یک امتیاز دانست و افزود: گردشگری در این نواحی فقط نباید به فصول گرم سال محدود شود بلکه می‌توانیم با توسعه ورزش‌های زمستانی و دیگر سرگرمی‌ها از غرب استان اصفهان به صورت چهار فصل برای جذب توریست استفاده کنیم.

رناسی، یادآوری‌کرد: زندگی روستایی در غرب استان نیز تماشایی است اما قطعا باید جاده‌ها و مسیر‌های این آبادی‌های کهن توسعه یابد تا گردشگران نیز بهتر بتوانند، از آن بازدید نمایند.

برنامه میان مدت توسعه تدوین شود

وی با بیان اینکه رونق توریسم می‌تواند جمعیت مهاجرت کرده این نواحی را مجددا باز گرداند، اظهار کرد: اساسا اگر این شهرستان‌ها توسعه صنعتی یا خدماتی خوبی وجود داشت، مردمان آن برای یافتن کار و زندگی از آن خارج نمی‌شدند.

این کارشناس صنعت و تجارت، تاکیدکرد: علاوه بر توجه به توسعه توریسم باید برای ایجاد اشتغال در مناطق غرب برنامه‌های” کوتاه و میان مدت ” در راستای ایجاد صنایع کوچک و زودبازه تدوین شود؛ همچنین با توجه به اهمیت کاهش دادن مصرف آب در صنعت، استقرار صنایع برق و الکترونیک، راهکار خوبی به نظر می‌رسد.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register