در برنامه ششم توسعه ۱۶هزار هکتار گلخانه در کشور احداث می شود

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در برنامه ششم توسعه بیش از ۱۶هزار هکتار گلخانه در کشور احداث خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی طهماسبی در ستاد توسعه گلخانه های استان کرمانشاه گفت: در برنامه ششم توسعه احداث گلخانه ها بعنوان یکی از مهم ترین اولویت های وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شده و در نظر داریم طی این برنامه 16 هزار و 760 هکتار گلخانه در سطح کشور احداث شود.

وی با اشاره به اهمیت کشت گلخانه ای افزود: احداث و گسترش گلخانه ها باعث ایجاد بهره وری بیشتر در تولید محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، کسب درآمد بیشتر برای بهره برداران و ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و جوانان می شود.

طهماسبی افزود: در هر گلخانه برای  ۱۰ نفر اشتغال ایجاد شده و برای استان کرمانشاه که با معضل بیکاری مواجه است، یکی از بهترین راهکارهای کاهش بیکاری است.

معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی با تقدیر از مدیران و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه و بانک کشاورزی در راستای شناسایی و تشویق بنگاه های بزرگ اقتصادی جهت احداث گلخانه های بزرگ در این استان، اظهار کرد: امیدواریم با اراده و نظر مثبتی که بین مدیران استانداری، سازمان جهادکشاورزی، بانک کشاورزی و امور آب وجود داشته و اقدامات بسیار شایسته ای که در راستای تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات احداث گلخانه در استان کرمانشاه شاهد هستیم، به زودی کرمانشاه به یکی از استانهای پیشرو در احداث گلخانه و تولید محصولات گلخانه ای تبدیل شود.

مرتضی شهیدزاده مدیرعامل بانک کشاورزی کشور نیز گفت: یکی از اولویت های بانک کشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ارائه تسهیلات جهت احداث گلخانه ها بوده و تاکنون اقدامات خوبی با همکاری وزارت جهادکشاورزی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: در نظر داریم هرگونه مانع یا مشکلی که در زمینه ارائه تسهیلات به گلخانه ها وجود دارد را در کم ترین زمان ممکن رفع کرده تا متقاضیان با راحت ترین شیوه بتوانند از این تسهیلات بهرمند شوند.

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register