شیردل تاکیدکرد: خشکی زنده‌ رود مانع رونق صنایع‌دستی است

رییس اتحادیه صنف صنایع‌دستی استان اصفهان تاکید کرد: احیای زاینده‌ رود به فروش صنایع‌دستی جان دوباره خواهد بخشید زیرا جریان این رود زیبا عامل مهم جذب گردشگران به شهر تاریخی اصفهان است.

عباس شیردل در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: خشکی زاینده‌رود از دو جهت بر کاهش فروش و تولید صنایع دستی در اصفهان اثر گذاشته است، نخست کاهش توریست‌ها و دوم تخریب روانی هنرمندان این شهر تاریخی.

وی تاکیدکرد: زاینده رود شاهرگ حیاتی تمدن اصفهان است و بدون شک یکی از مهمترین دلایل علاقه گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از این شهر جریان زیبا و دایمی آب این رودخانه از زیر پل‌های محکم و تاریخی آن است.

این هنرمند با بیان اینکه در کنار بازدید گردشگران از آثار تاریخی اصفهان بازار صنایع‌دستی رونق می‌گیرد، افزود: خشکی رودخانه رغبت توریست‌ها به گردش و بازدید از آثار و بناهای کهن این شهر را کاهش داده است.

شیردل ادامه‌داد: به دنبال این وضعیت مشتریان کالاهای صنایع دستی هم کم شده‌اند و شاهد کاهش درآمد هنرمندان زحمتکش هستیم.

وی تصریح‌کرد: هنرمند صنایع‌دستی برای خلق آثار هنری خود نیازمند آرامش و نشاط است به بیان بهتر زمانی که زنده‌رود جریان داشت این شادابی در چهره، تفکر، معاشرت و عشق به کار در این قشر مشخص بود، اما در چند سال اخیر و با قطع آب این رودخانه فقط شاهد افزایش ناراحتی‌های روحی گوناگون این افراد هستیم.

رییس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اینکه برای احیای زاینده‌رود اراده ملی در سطح کلان کشوری وجود ندارد، گفت: برای احیای دریاچه ارومیه شاهد چنین عزمی هستیم.

شیردل اظهارکرد: جای تاسف دارد که تاکنون برای نجات زنده‌رود با تفکرات منطقه‌ای و بین استانی نگاه شده که هرگز نتیجه مثبتی از آن بدست نیامده است.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام 

 

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register