رییس اتاق اصناف اصفهان: توان کارآفرینی اصناف بالا است/ مالیات متناسب با میزان درآمد اخذ شود

رییس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: بازار و اصناف توان کارآفرینی بالایی دارند، اما برای استفاده از این ظرفیت باید موانع کسب و کار توسط دولت حذف شود.

رسول جهانگیری در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: توانمندی اصناف علی‌رقم تمام فشارهای اقتصادی همچنان برای ایجاد اشتغال در جامعه بالاست و دولت باید این امر را جدی بگیرد.

وی افزود: شبکه اصناف و بازار در کشور در چهار دسته تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی بکار مشغولند و طبق آمار سال‌های اخیر این بنگاه‌های خرد اقتصادی سهمی بین 18 تا 20 درصدی در تولید ناخالص ملی دارند که این ارقام قدرت شغل آفرینی صنوف را نشان می‌دهد.

این کارشناس اصناف با بیان مثالی گفت: یک کارمند و یا کارگر کارخانه بزرگ در شرایط امروز وقتی نمی‌تواند در اداره یا شرکت صنعتی کاری برای فرزند خود بیابد در صورت امکان مالی برای وی یک مغازه کوچک باز می‌کند تا آن شخص در بازار به کسب بپردازد و به نوعی به یک فرد صنفی تبدیل می‌شود.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت با توجه به این توانایی‌ها باید تمام موانع سخت و بی‌مورد اداری مانند ارقام مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی، عوارض‌های گزاف و …را حذف کند تا در شرایط فعلی رکود صنعتی و اقتصادی شبکه اصناف سریع‌تر بتواند در رفع بخشی از بیکاری جامعه نقش خود را عملی سازد.

وی تاکیدکرد: هرگز منظور از کاهش سختگیری سازمان تامین اجتماعی این نیست که کارگر توسط کارفرما بیمه نشود و این نهاد در این زمینه قانونی رفتار نکند، بلکه معتقدیم که دولت حمایت‌های مالی برای پرداخت سهم کارفرمایان انجام دهد تا فشار مالی و دغدغه‌ها در این زمینه از این قشر رفع شود.

رییس اتاق اصناف اصفهان، یادآوری کرد: مصوبات اخیر دولت برای پرداخت بسته حمایتی به اصناف قابل تقدیر است اما در عمل به آن شاهد برخی ناهماهنگی‌ها هستیم، برای نمونه برخی بانک‌های عامل به درستی برای اجرای این دستورالعمل تلاشی نشان نمی‌دهد.

جهانگیری در پایان اظهارکرد: معتقدم که مالیات را باید در هردو شرایط رکود و رونق اقتصادی گرفت، اما به تناسب وضعیت کسب و کار باید این عمل انجام شود، به بیان بهتر عاقلانه و منصفانه نیست که در شرایط سخت کنونی و فقط بر اساس سلیقه کارشناسی نشده یک فرد مودی مالیاتی به یک بنگاه صنفی ارقام کلان مالیات تحمیل شود.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register