رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان: تعداد نمایشگاه‌های صنایع‌دستی افزایش یابد/ نمایشگاه اصفهان کیفیت بالایی داشت

رییس اتحادیه صنف صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: باید تعداد نمایشگاه‌های ملی صنایع‌دستی در سال افزایش یابد زیرا حدود 15 درصد فروش محصولات هنرمندان درطول یکسال کاری در همین شرایط حضور گسترده مردمی اتفاق می‌افتد.

عباس شیردل در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در اوایل هفته جاری در اصفهان برگزار و به کار خود پایان داد که اعتقاد دارم از نظر کیفی و حضور بازدیدکنندگان در سطح خوبی به نسبت سال گذشته برخوردار بود.

وی افزود: هنرمندان 31 استان کشور در این نمایشگاه حاضر شدند که شاهد برقراری تعامل و تبادل نظر خوبی بین آنها بودیم همچنین غرفه‌های تولیدات عشایری و روستایی نیز بسیار مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

این هنرمند اصفهانی از حضور 40 هزار بازدیدکننده در هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی خبر داد و گفت: این آمار رقم خوبی را نشان می‌دهد و دلیل این توجه گسترده مردمی این است که نمایشگاه در شهریورماه برگزار شد که البته بخشی از بازدیدکنندگان را نیز گردشگران خارجی و داخلی تشکیل می‌دادند.

شیردل حجم فروش کالاهای صنایع‌دستی را مطلوب دانست و ادامه‌داد: طبق محاسبات انجام شده حدود 10 تا 15 درصد فروش سالانه این محصولات در نمایشگاه‌ها رخ می‌دهد بنابراین توصیه می‌کنیم که مسئولان برگزار کننده تعداد نمایشگاه‌ها را در سال بیشتر کنند، همچنین زمان آن نیز باید مواقع شلوغی و تردد زیاد مسافران در هر تعیین شود.

وی تاکید‌کرد: آشنایی مستقیم تولیدکنندگان با خریداران یکی از مزیت‌های برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی است و این امر سبب می شود که هنرمند از سلیقه مشتری به طور دقیق و با حساسیت خاصی آشنا شود در حالی که اگر تولید کننده فقط بخواهد با فروشندگان در ارتباط باشد هرگز چنین آگاهی عمیقی را از نیاز مشتری بدست نمی‌آورد.

رییس اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان، یادآوری‌کرد: در نمایشگاه امسال غرفه‌ای از اجناس کشف شده قاچاق با همکاری این اتحادیه  ایجاد شد که مورد توجه مردم قرار گرفت.

شیردل در خاتمه گفت: اتاق اصناف اصفهان قصد دارد برای هنرمندان این حرفه‌ها در سطح شهر اقدام به تهیه مغازه کند اما کسانی که متقاضی هستند باید حتما در آدرس تلگرام isfsanayedasty@ ثبت نام نمایند.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register