الهیاری خبرداد : تاسیس بزرگترین بومگردی استان اصفهان در دهاقان

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان،از صدور 13 مجوز اولیه، جهت تاسیس موسسات جدید گردشگری در استان اصفهان خبر داد و گفت : با تاسیس بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان اصفهان در قلعه امین آباد از توابع شهرستان دهاقان موافقت به عمل آمد.
به گزارش  کسب فردا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ فریدون الهیاری تاکید کرد: در چهاردهمین نشست کمیته فنی سرمایه گذاری گردشگری استان اصفهان، از مجموع طرحهای ارائه شده، موافقت اصولی اولیه با تاسیس 13 موسسه جدید گردشگری در پهنه استان اصفهان صادر شد.
وی گفت: از این تعداد 6 موافقت اولیه جهت تاسیس موسسه گردشگری شامل: 2 هتل، 1 اقامتگاه سنتی، 1 سفره خانه سنتی، 1 مجتمع گردشگری و 1 مجتمع جدید آبدرمانی در پهنه شهر اصفهان صادر شد.
این مسئول تاکید کرد: در این نشست همچنین مجوز اولیه یک هتل 3 ستاره در شهرستان خور و بیابانک، یک مجتمع گردشگری در شهرستان اردستان، یک مجتمع گردشگری در روستای “رارا” از توابع شهر پیربکران در شهرستان فلاورجان، یک مجتمع گردشگری در روستای علی آباد از توابع شهرستان چادگان و یک مجتمع گردشگری در دهستان مرق از توابع شهرستان کاشان صادر شد.
الهیاری به تلاش برای توسعه گردشگری در شهرستان های مختلف استان اشاره کرد و گفت: تلاش داریم تا در مناطقی از استان که گردشگری نیاز به توسعه بیشتر دارد نیز، گردشگری را نهادینه سازیم، لذا در این نشست مجوز تاسیس یک کمپ عشایری در روستای “دزج” از توابع شهرستان دهاقان نیز صادر شد.
وی با تاکید بر حمایت از توسعه اقامتگاه های بومگردی در استان تصریح کرد: تلاش داریم تا پایان سال 1396 تعداد اقامتگاه های بومگردی فعال استان را به بیش از 250 عدد برسانیم، با این وصف در این نشست مجوز تاسیس بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان اصفهان در قلعه تاریخی امین آباد واقع در روستای “قهه” از توابع شهرستان دهاقان با بیش از 6 هزار متر مربع وسعت صادر شد.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد : کار ثبت ملی این اثر تاریخی، همزمان با طرح مرمت آن جهت تاسیس اقامتگاه بومگردی بزودی آغاز می شود.
انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register