به علت بحران آب نیازمند اصلاح الگوی کشت هستیم

رئیس شورای اسلامی شهرستان نطنز گفت: با توجه به بحران جدی آب در شهرستان نطنز، اصلاح الگوی کشت ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان در نطنز، غلامرضا علی رحیمی امروز(پنجشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افت شدید منابع آبی و کمبود بارش ها در نطنز، تغییر الگوی کشت در شهرستان نطنز ضروری است.

وی افزود: متاسفانه در مزارع سطح شهرستان شاهد کشت میوه هایی مانند هندوانه، خربزه و طالبی با سطح کشت وسیع هستیم که نیازمند آب فراوانی می باشند و این موضوع یکی از اصلی ترین عواملی است که باعث مصرف زیاد آب در منطقه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان نطنز گفت: با همت جهاد کشاورزی نطنز و برخی دیگر از نهاد ها، کشت گیاهان کم مصرف و گیاهان دارویی در منطقه آغاز شده است که علاوه بر کاهش مصرف آب، از نظر اقتصادی هم به صرف بوده است و ادامه این روند لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در سطح شهرستان نطنز با آن برخورد داریم، عدم وجود مراکزی برای فرآوری سنگ است که متاسفانه وجود معادن فراوان در شهرستان نطنز باعث تخریب محیط زیست و مشکلاتی برای روستاییان شده است و چون خام فروشی سنگ انجام می شود، هیچ سودی به جیب مردم منطقه و شهرستان نمی رود.

رحیمی خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی دقیق و همکاری نهادهای مسئول، جلوی خام فروشی گرفته شود و بحث فرآوری سنگ نیز در منطقه ایجاد شود تا علاوه بر صرفه اقتصادی برای شهرستان نطنز، در زمینه اشتغال نیز موثر باشد.

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register