انجمن میراث فرهنگی “دُرچه” تشکیل شد

رئیس میراث فرهنگی شهرستان خمینی شهر از تشکیل انجمن میراث فرهنگی شهر “دُرچه” از توابع این شهرستان خبر داد. 

به گزارش کسب فردا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ علیرضا حبیبی با اعلام این خبر افزود: اولین جلسه انجمن میراث فرهنگی شهر درچه در فرمانداری شهرستان با تعدادی از مسئولان استانی، شهرستانی برگزارشد.

حبیبی تاکید گفت: در این جلسه  مشاور اجرایی مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به این که قانون گذار اولویت محور توسعه استان در برنامه ششم توسعه و قوانین مرتبط را گردشگری شناخته و سیاست اصلی استان بر این اساس حرکت و برنامه ریزی می کند.

این مسئول با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و تاریخی شهر درچه و ارزشهای معماری و بومی این منطقه، افزود: از مسئولین شهری درخواست می نمایم که با یک عظمی جدی بیش از پیش در جهت حفظ و احیای این جاذبه ها و تبدیل آن به ثروت ملی برنامه ریزی نمایند.

حبیبی گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان در ایجاد پایگاه جهانی برجهای کبوتر در درچه عزم جدی دارد.

وی اظهار کرد: مدیریت شهری با شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری و با استفاده از توان تشکلهای مردمی در معرفی ارزشهای فرهنگی و تاریخی شهر درچه می تواند برنامه ریزی های جامعی انجام دهد.

گفتی است شهر درچه از توابع شهرستان خمینی شهر که به شهر شاهد نمونه کشوری و شهر علمای دینی و فلسفی بزرگ ایران زمین مشهور است یکی از شهرهای تاریخی با داشتن حدود چهل اثر تاریخی ارزشمند و تعداد 21 اثر تاریخی ثبت ملی است. سایت برجهای کبوتر روستای ولاشان یکی از مجموعه برجهای کبوتر زیبای استان اصفهان و کشور است که با داشتن 18 برج کبوتر در یک قاب تصویر در کنار مزارع زنده و پویای صنعت کشاورزی یکی از جاذبه های ارزشمند صنعت گردشگری شهرستان خمینی شهر می باشد. از سویی محل زندگی بزرگانی چون آیت اله سید محمد باقر درچه ای و آیت اله سید محمد مهدی درچه ای به لحاظ محل تولد و زندگی و مکتب ترویج فرهنگ شیعی در استان باقی مانده از زمان قاجار از ارزشهای فرهنگی این شهر است. بافت تاریخی نسبتاً سالم و دست نخورده و خانه های تاریخی موجود در بافت از ارزشهای تاریخی و فرهنگی این شهر محسوب می شود.

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register