دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان: توریسم،اشتغال صنعت ساختمان را افزایش می‌دهد

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان گفت: اشتغال در صنعت ساختمان با توسعه جهانگردی رونق می‌گیرد زیرا ساخت مراکز اقامتی مانند هتل‌ها از زیر ساخت‌های توریسم است.

اصغر بُرشان در گفتگو با خبرنگار کسب فردا- اظهارکرد: صنعت ساختمان مجموعه وسیعی از مشاغل تخصصی گوناگون را در زیر مجوعه خود دارد و تجربه نشان داده در کشورهایی که صنعت جهانگردی رشد خوبی داشته بخش ساختمانی نیز فعالیت زیادی دارد.

وی افزود: مراکز اقامتی مانند هتل، مسافرخانه، بومگردی‌ها و … از زیر ساخت‌های مهم گردشگری است که ایجاد  آنها مربوط به صنعت ساختمان است، پس می‌توان نتیجه گرفت که هرچه در یک جامعه پذیرش توریست بیشتر شود اشتغال در بخش ساختمانی نیز افزایش خواهد یافت.

این فعال کارگری درباره نقش جهانگردی در رونق صنایع تولیدی، تاکیدکرد: توریسم فقط موجب رشد نرخ اشتغال بخش خدمات نمی‌شود بلکه به دلیل افزایش میزان مصرف در یک جامعه چرخ صنایع کوچگ و بزرگ را به حرکت در می‌آورد که به دنبال آن بر تعداد شاغلان این کارگاه‌ها نیز افزوده خواهد شد.

بُرشان با اشاره به ورشکستگی برخی بنگاه‌های تولیدی در اصفهان، یادآوری‌کرد: خوشبختانه در این استان هزاران‌ کارگاه صنعتی وجود دارد که اگر بتوانیم درآمد کلان گردشگری را جذب کنیم، این مراکز تولیدی نیز جان دوباره گرفته و از حالت رکود فعلی خارج می‌گردد.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register