اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای مکانیزه شدن کشاورزی آران و بیدگل

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: برای تغییر الگوی آبیاری و کمک به حفظ منابع آبی شهرستان ۳۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در آران وبیدگل٬ حسین فتاحی امروز (پنجشنبه) با اشاره به عملکرد سال گذشته اداره جهاد کشاورزی درجمع خبرنگاران اظهار کرد: با اقدامات انجام شده بیش از ۳۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی زیر آبیاری تجمیعی رفته و از ساخت کانال صر ف نظر شده است.

وی به آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی اشاره کرد وافزود: در حدود ۲۰ هکتار از زمین های کشاورزی  به صورت تحت فشار و۶۰ هکتار از اراضی  به صورت زیر سطحی آبیاری می شود و در بیش از ۲۰۰ هکتار مطالعات مربوط به سامانه های آبیاری نوین صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: ما ضمن مکانیزه کردن کشاورزی در شهرستان درپی تقویت صنایع تبدیلی کشاورزی به صورت جدی هستیم و با توجه به وجود نزدیک ۳ هزار و پانصد هکتار باغ پسته، ۸ واحد فرآوری پسته در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند.

فتاحی گفت:۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تسطیح لیزری شده است و آران وبیدگل تنها شهرستانی است که در استان اصفهان  با تشکیل کانون آموزش کاشت پسته با اطلاعات روز این محصول را تولید می کند.

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register